2014. május 16., péntek

Pongrác, Szervác, Bonifác

Ezen nevek hallatán inkább "stand-up comedy"-s előadókat tudnék elképzelni, sem mint a fagyosszenteket. Nem tudom miért, de nekem mókásan hangzanak. 

A népi magyarázat szerint azért fagyosszentek, mert "Pongrác kánikulában subában megfagyott, Szervác a Tisza közepén víz nélkül megfulladt, Bonifácot pedig agyoncsipkedték a szúnyogok, ezért haragszanak az emberekre és évről évre visszajönnek, hogy bosszantsák őket". 
Magyar legendájuk viszont úgy tartja, hogy névünnepükön saját ruhájukkal szegény betegeket takartak be, így ők fagytak meg a szokatlan hidegben. Ki-ki döntse el, melyik a szimpatikus. A jelenlegi időjárás azonban őket igazolja (ha a faggyal felénk nem is, de az alacsony hőmérséklettel biztos). Vasárnap egész álló nap szemerkélt az eső vagy szakadt, mintha dézsából öntenék. Olyan komor felhők kavarogtak az égen, hogy azt gondoltam ránk halandókra valaki nagyon mérges lehet odafenn. Eszembe jutott a "Tavaszi szél, vizet áraszt." c. dal.


Persze az előző, szombati nap kárpótolt a vasárnapért, bár sokaknak munkanap volt! :( 

Én szerencsére annak a bizonyos "szervnek" a szerencsésebbik oldalán álltam és megérdemelt szabadságom alatt döntöttem el, hogy kedvtelésből ugyan, de kapálni fogok. Az előkerten végigdaráltam magam és persze "aktív" segítségem is akadt. Mikor az ágyásból felegyenesedtem, tokától-bokáig napellenzős sapkámban, irigyeltem azt, aki csak lazán heverészik és napérzékenysége zérus! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése